Dáváme českému florbalu
novou tvář

Přehrát video

Český florbal

Jsme tam, kde jsme, protože desítky tisíc bezejmenných lidí, den co den, týden co týden, na hřišti i mimo něj, věnují hodiny svého času florbalu.

Florbal není to, co děláme. Florbal je to, co nás baví.

Florbal je jen jeden.

Český florbal.

Logotypy soutěží

Loga extraligových soutěží jsou nejčastěji používanými symboly v komunikaci Českého florbalu, a proto bylo nutností zajistit jejich vizuální provázanost s novým logem a zároveň unikátním způsobem zdůraznit kategorie mužů a žen, čehož jsme docílili použitím motivů lva a lvice.

Každý sport je tak velký, jak významné jsou jeho největší zápasy.

Otázky a odpovědi

  • -
    +
    Proč má český florbal novou tvář?
    Florbal je dnes v Česku úplně jiným sportem než v roce 1997, kdy vznikly některé prvky dosavadní vizuální identity. Od té doby se změnil nejen florbal, ale i prostředí, ve kterém se pohybuje. Rozvoj internetu a digitálních médií přináší úplně jiné nároky na vzhled a parametry logotypů. Florbal dosud neměl jasnou grafickou tvář, existovalo vlastně jen logo ČFbU, loga různých soutěží byla potom zcela rozdílná. Cílem bylo vytvořit florbalovou grafickou identitu tak, aby byla jasně rozpoznatelná, viditelná a sjednocená, a to bez ohledu na prostředí, ve kterém se vyskytuje.
  • -
    +
    Proč značka Český florbal?
    Postupná změna začala v online prostředí již před několika lety, kdy byla pod hlavičkou Český florbal spuštěna nová oficiální stránka na Facebooku a Twitteru. Stránka na Facebooku se záhy stála oblíbeným zdrojem informací z prostředí florbalu a získala také uznání od odborné veřejnosti a Českého olympijského výboru. Bylo jasné, že značka Český florbal je všem fanouškům a příznivcům florbalu velice blízká. Dalším krokem bylo spuštění nového florbalového webu, opět na adrese ceskyflorbal.cz. Změna vizuální identity je logickým pokračováním těchto kroků, jejichž cílem je sjednotit tvář českého florbalu. Proto by nyní značka Český florbal měla být používána všude.
  • -
    +
    Bude se ještě používat Česká florbalová unie?
    Většinou se budou všichni fanoušci setkávat pouze s označením Český florbal. Ve smlouvách a na některých úředních dokumentech budeme dále uvádět název spolku, který je nadále ve stanovách, tedy Česká florbalová unie, ale komunikovat navenek budeme jako Český florbal.
  • -
    +
    Z čeho jsme při vytváření identity vycházeli?
    Děrovaný míček je již léta jasným a nezpochybnitelným symbolem našeho sportu. Jako grafický prvek se však objevuje neustále dokola ve většině florbalových logotypech, a to jak u klubů, tak i soutěží a různých florbalových organizací. Naším cílem bylo se od toho odpoutat a vytvořit jedinečný design opírající se o národní symboly a další klasické florbalové prvky, jako je čepel florbalové hokejky či brankářská maska. Víme, že někteří možná neuvidí v identitě florbal okamžitě na první pohled. Vzhledem k tomu, jak často by se měli fanoušci s identitou setkávat, se však velice rychle vžije unikátnost zpracování.
  • -
    +
    Jak se podařilo, aby loga extralig vycházela ze základní grafiky?
    To bylo od začátku základním cílem. Logotypy extraligových soutěží jsou těmi nejviditelnějšími a nejčastěji používanými symboly. Jedním z požadavků bylo zajistit vizuální provázanost všech florbalových složek, tzn. i extraligových soutěží. Vyvrcholením je poté logo samotného superfinále, které v sobě snoubí obě extraligové soutěže, nejen sportovně, ale i vizuálně. Toto logo bude představeno později při startu kampaně na nové Superfinále 2016.
  • -
    +
    Jak ovlivní identitu nejvyšších soutěží komerční partneři?
    Je několik možností, jak budou do logotypu nejvyšších soutěží zapracováni jejich partneři. V každém případě platí, že obě soutěže si vždy ponechají nový grafický symbol, který nebude odstraněn na úkor marketingového partnera. Tak budou moci loga přetrvat a nebude docházet ke změnám pokaždé, kdy přijde nový partner.
  • -
    +
    Jak a kdy proběhnou grafické změny?
    Nová tvář českého florbalu začne být používána s přípravou nové sezony. Prvním dnem je 25. srpna a postupně budou používány jednotlivé aplikace s novými grafickými prvky.
  • -
    +
    Kdo vytvořil novou identitu?
    Nová identita Českého florbalu vznikla ve spolupráci s firmou Dynamo design, která patří k předním českým grafickým studiím a vytvořila vizuální identitu pro několik českých značek jako jsou např. Air Bank, Akademie věd ČR či hudební festival Rock for People. O výběru vítězného návrhu rozhodla pětičlenná porota v čele s Alanem Zárubou, kreativním ředitelem televizní skupiny Nova a uznávaným odborníkem na grafický design a vizuální komunikaci.

Evoluce značky

1992 - 1997
1997 - 2015
2015